اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

وبسایت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر به عنوان سایت رسمی اداره وظیفه نشر اخبار واطلاعات کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر ، حوزه نشر وانتشارات،برگزاری همایش های مختلف علمی وفرهنگی،اخبار استان در حوزه کتاب وکتابخانه،وهمچنین اخبار منتشره از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را بر عهده دارد.این وبسایت تحت نظارت اداره کل استان بوده واخبار واطلاعات درج شده در آن مستدل وقابل ارائه می باشد.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
کلمات کلیدی

یادداشت20ام دبیر کل منتشر شد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | يكشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۵۶ ق.ظ

یکشنبه03/12/1393

در روزی که گذشت شاهد انتشار پیام بیستم دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور آقای مختارپور بودیم.با نگاهی به این پیام با مطالبی همچون وضعیت کتابخانه وزمانبندی چگونگی فعالیت آنهادر هفته های آغازین سال آتی،میزان حقوق وعیدی کارکنان ونحوه واریز آن وهمچنین نحوه اعطای وام از محل صندوق نهاد وهمچنین گزارشی کوتاه از سفر به استانها اشاره شده است.

به نام آن که جان را روشنی داد

کتابداران و همکاران عزیز و گرامی

با سلام و احترام و آرزوی سلامت و سعادت برای شما عزیزان

ابتدا وظیفه خود می‏دانم از احساس تعهّد و بصیرت شما عزیزان برای حضور در راهپیمایی عظیم بیست و دوم بهمن امسال که بار دیگر باعث ناامیدی دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی ایران شد تشکر و قدردانی کنم.

چند نکته درباره مسائل نهاد:

1-    در هفته ‏های اخیر خدمتگزاران شما در نهاد تمام تلاش خود را برای برنامه‏ ریزی و تأمین بودجه لازم برای سال آتی به کار گرفتند که امیدوارم با همکاری نهادهای ذیربط این تلاش ها به نتیجه برسد و سال 1394 مشکلات بودجه‏ای نهاد تا حدود قابل توجهی کاهش یابد.

2-    در هفته‏ های اخیر توفیق دیدار با کتابداران، کارشناسان و همکاران عزیز استان هرمزگان دست داد که برخی نکات را در جریان آن دیدار بیان کردم و در پایگاه اطلاع‏ رسانی نهاد و دیگر رسانه‏ ها منتشر شد و مورد توجه، تأیید یا نقد برخی نیز قرار گرفت که این روند نیز طبیعی و قابل انتظار است. مایه خوشوقتی بنده است که کتابداران گرامی که اصلی ‏ترین مخاطب آن نکات بودند علیرغم مشکلات عدیده به جا مانده از گذشته با انگیزه کامل و روحیه‏ ای تازه به خدمت ‏رسانی در عرصه فرهنگ و ترویج کتابخوانی و ارائه خدمات کتابخانه‏ ای می ‏پردازند.

3-    میزان عیدی به کتابداران مطابق مصوبه دولت محترم پرداخت می‏ گردد و درباره کتابداران روستایی، انجمنی و نیروهای عزیز خدماتی نیز متناسب با قرارداد و زمان فعالیت مطابق قانون خواهد بود.

4-    در پنج ماهه گذشته از ابتدای شهریور تا پایان دی ماه با فعالیت گسترده در موضوع صندوق وام نهاد در سراسر کشور خدمات زیر به کتابداران و همکاران عزیز صورت گرفت:

الف)    پرداخت مبلغ جمعاً هشتصد و بیست و سه میلیون ریال وام به 178 تن از کتابداران و همکاران

ب)      پرداخت مبلغ جمعاً چهارصد میلیون ریال بابت استرداد 2% کارمزدها و همچنین مطالبات و معوقات صندوق

ج)      با توجه به کسری صندوق وام استان ها مبلغ چهار و نیم میلیارد ریال از سوی صندوق مرکزی نهاد به 15 استان برای کوتاه شدن مدت انتظار وام کمک شد.

این تلاش ها همچنان ادامه دارد و امیدوارم به زودی روند اعطای وام به کتابداران و همکاران در سراسر کشور به سرعت و کیفیت مطلوب برسد. ان شاءالله

5-    به منظور انجام تعمیرات و رسیدگی به وضع کتابخانه‏ ها، تمامی کتابخانه ‏های نهاد در هفته اول سال 1394 تعطیل خواهد بود و نحوه فعالیت در هفته دوم سال آتی به زودی از سوی معاونت اداری – مالی اعلام خواهد شد.

6-    علیرغم عدم پرداخت حقوق بهمن و عیدی در برخی از دستگاه‏ها و نهادها، نهاد کتابخانه‏ها در روز پنجشنبه 30/11/93 حقوق و عیدی 30 استان را واریز کرد که در 9 استان به دلیل اختلال در شبکه بانکی عامل امروز شنبه 2/12/93 به حساب کتابداران و همکاران عزیز واریز می‏شود. در یک استان نیز به دلیل ناهماهنگی‏ های پیش بینی نشده پرداخت حقوق حداکثر تا دوشنبه 4/12/93 صورت خواهد گرفت.

7-       کمیته بررسی شکایات آزمون سال 1391 با جدّیت و صرف وقت بسیار به پایان کار خود نزدیک می‏شود و ان شاءالله قبل از پایان سال جاری نتایج بررسی کمیته پس از تصویب در شورای اداری استخدامی نهاد اعلام می‏شود.

درباره برخی از مسائل نهاد در برنامه ‏هایی که در همین هفته در برخی استان ها خواهم داشت سخن می‏ گویم.

سلامت و سعادت و موفّقیّت همة شما را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

و من اللّه التوفیق

علیرضا مختارپور

 دبیرکل

 

  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.