اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

وبسایت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر به عنوان سایت رسمی اداره وظیفه نشر اخبار واطلاعات کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر ، حوزه نشر وانتشارات،برگزاری همایش های مختلف علمی وفرهنگی،اخبار استان در حوزه کتاب وکتابخانه،وهمچنین اخبار منتشره از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را بر عهده دارد.این وبسایت تحت نظارت اداره کل استان بوده واخبار واطلاعات درج شده در آن مستدل وقابل ارائه می باشد.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
کلمات کلیدی

نشست کتابخوان در شبستر برگزار شد

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | سه شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۲۰ ب.ظ

سه شنبه07/07/1394

صد و سی و سومین نشست «کتاب‌خوان» با حضور جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در شهرستان شبستر استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر، صد و سی و سومین نشست «کتاب‌خوان» با محوریت کتاب‌های حوزه دفاع‌مقدس روز یکشنبه مورخ پنجم مهرماه با حضور کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در سالن کتابخانه شیخ محمود شبستری برگزار شد.

در این نشست برنامه های جانبی همچون نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و اجرای تئاتر مجسمه ای اجرا شد و ده تَن به معرفی کتاب پرداختند که خلاصه‌ای از کتاب‌ها و مطالب ارائه شده به شرح زیر است:

پرسش ها و پاسخ های جنگ ایران و عراق، نوشته فرهاد درویش / ارائه توسط: حجت الاسلام و المسلمین محمدزاده (امام جمعه شهرستان شبستر)

کتاب به صورت سوال و جواب و برای گروه هدف نوجوانان و جوانان تدوین شده است و دارای بخش های؛  بررسی علل وقوع جنگ ایران و عراق؛ پیشینه تاریخی روابط و اختلافات ایران و عراق؛ وضعیت نظام بین المللی در آستانه جنگ ایران و عراق؛ بررسی وضعیت داخلی جمهوری اسلامی ایران در آستانه جنگ؛ بررسی وضعیت داخلی عراق در آستانه جنگ؛ تمهیدات سیاسی و نظامی حکومت عراق برای آغاز جنگ، می باشد.

خوب من سرزمین من، نوشته اصغر فکور/ ارائه توسط: اسما بهشتی (عضو کتابخانه عمومی شهید آوینی وایقان)

سردار رشید سپاه  اسلام شهید حاج عبدالحسین برونسی فرمانده تیپ 18 جواد الائمه (ع) بود . شهید برونسی کارگری بنا بوده است که حضرت صدیقه طاهره (س) زمان و مکان شهادت او را به وی فرموده بودند همین جایگاه شهید برونسی نزد اهل بیت عصمت وطهارت (ع) وعلاقه و ارادت بی پایان او نسبت به آن بزرگواران بود .

تجمع ممنوع، نوشته ملتجایی / ارائه توسط: پرویز نبی زاده (کتابدار کتابخانه عمومی شیخ محمود شبستری)

تجمع ممنوع حاصل 50 ساعت مصاحبه با «محمدعلی ملتجایی‌فرد» است. این رزمنده متولد 1345 در تبریز است که در 14 سالگی تصمیم به حضور در جبهه گرفت اما به دلیل سن کم اجازه حضور در جبهه را نیافت و با دستکاری برگه اعزام شخص دیگری راهی جبهه شد و در جبهه به دلیل سن کم به کارهای پشت جبهه و چوپانی مشغول شد. وی همراه با نیروهایی که به خط مقدم رفته بودند، از جبهه بازگشت.

سه دختر گلفروش، نوشته مجید قیصری / ارائه توسط : رعنا روح زنده (مربی خانه قرآنی کتابخانه عمومی شیخ محمود شبستری)

مجموعه داستان سه دختر گلفروش نوشته مجید قیصری در برگیرنده 26 داستان کوتاه و یک داستان بلند؛ در سال 1384 توسط انتشارات سوره مهر و در 267 صفحه انتشار یافته است.

زندانی فاو، نوشته عماد جبار / ارائه توسط : محسن اصغری (کتابدار کتابخانه عمومی شهید آوینی وایقان)

 کتاب" زندانی فاو "خاطرات گروهبان دوم عراقی عماد جبارزعلان الکنعانی است که پس از تصرف فاو بدست سپاه ایران ، در فاو  چهار ماه سرگردان بود . این کتاب اولین کتاب از خاطرات اسرای عراقی است که پس ازفروپاشی حزب بعث ،و دستگیری صدام  در ایران به چاپ می رسد .

فرمانده شهر، نوشته داود بختیاری / ارائه توسط: زهرا جهادی نژاد (عضو کتابخانه عمومی دریان)

وقتی می خواهیم از سرزمینی بهتر بدانیم باید قصه زندگی آدم هایش را بخوانیم .اگر چه می دانیم ورق ،ورق تاریخ شرح حماسه های مردم این سرزمین است . اما شاید هیچ دورانی را مثل سال های دفاع مقدس تجربه نکرده باشند .انگار در این سال ها فرماندهان به تنها چیزی که فکر نمی کردند پاداش های دنیوی بود. نه مدالی به سینه داشتند ونه حرف های عجیب وغریب می زدند .باور کردنی نیست که گاه تا آخرین لحظات زندگی برای عده ای ناشناس باقی می ماند ند . قصه فرماندهان قصه واقعی مردان پارسا وشجاع این سرزمین است.وقتی تظاهرات مردمی علیه رژیم شاه در روزهای بهار وتابستان 1357 اوج گرفت محمد نیز به همراه دوستان اش با فعالیت های چریکی ومسلحانه به حرکت مردم یاری می رساند.بعد از سقوط خرمشهر وعزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا ،نیروهای سپاه ،ارتش وبسیج یک دل ومتحد شدند وبه دشمن یورش بردند. اولین گام آنها ،شکستن محاصره آبادان بود .این پیروزی بزرگ در مهرماه سال 1360 روی داد. به دنبال این پیروزی ، در روز هفتم مهر،محمد جهان آرا وتعداد دیگری از فرماندهان ارتش وسپاه راهی تهران شدند تا گزارش عملکرد شجاعانه نیروهای خود را به امام خمینی (ره) رهبر انقلاب تقدیم کنند. در میانه راه هواپیمای حامل آنها دچار نقص فنی شد وسقوط کرد وجهان آرا ودیگر مسافران هواپیما به شهادت رسیدند.

موج سرخ، نوشته جعفر شیرعلی نیا / ارائه توسط: حجت الاسلام و المسلمین حسینی (رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان شبستر)

کتاب با استفاده از حدود 80 عنوان کتاب و مقالات نشریات و روزنامه‌ها و مصاحبه‌‌های صورت گرفته برای نگارش کتاب نوشته شده است. در مقدمه کتاب آمده است: «در جنگ هشت ساله، ایرانی‌ها درچند جبهه می‌جنگیدند. آن روزها «گری سیک» مشاور رییس جمهوری آمریکا گفته بود «عامل عمده ادامه جنگ از جانب ایران صدور نفت این کشور است و تا موقعی که نفت از ایران صادر می‌شود جنگ ادامه خواهد داشت بنابراین باید جریان صدور نفت ایران را قطع کرد.» برای اجرای این پیشنهاد عربستان و کشورهای تولید کننده نفت، تولید نفت را افزایش دادند تا قیمت نفت را کم کنند. عراق و حامیانش هم به جنگ نفت کش‌ها آمدند تا جلو صادرات نفت ایران را بگیرند.

زنده باد کمیل، نوشته محسن مطلق / ارائه توسط: قدرت اله امجدی (عضو کتابخانه عمومی صوفیان)

کتاب «زنده باد کمیل» خاطرات خود نوشت محسن مطلق از حضور خود در جمع رزمندگان گردان کمیل در سال‌های آغازین جنگ است که تا با نثر ساده و صمیمی بخشی از واقعیت‌های دوران دفاع مقدس را بازتاب می‌دهد. خاطرات محسن مطلق از حضور در جمع رزمندگان گردان کمیل در دوران دفاع مقدس است. این کتاب که جزو اولین آثار نویسنده و خاطرات خودنوشت او محسوب می‌شود، نثر و بیان ساده و شیوایی دارد: «صدای لودرهای خودی که خاکریز گردان انصار را به حد ما می‌رساندند، به گوش می‌رسید. در این بین حاج رضا [دستواره] سوار بر موتور از کنارمان رد شد؛ در حالی که بلند داد می‌زد: «زنده باد کمیل». بچه‌ها با دیدن حاج رضا روحیه بیشتری گرفتند.

نورالدین پسر ایران، نوشته معصومه سپهری / ارائه توسط: زینت وطن دوست (عضو کتابخانه عمومی دریان)

روایت جانباز هفتاد که حضور درخشان این رزمنده دلاور در جبهه های جنوب وکردستان را بیان می کند این جانباز دلاور با وجود مجروحیت های بسیار از حضور خود در جبهه جنگ دریغ نکرده است .که مقام معظم رهبری درباره این کتاب نوشته اند: این کتاب  نیز یکی از زیبا ترین نقاشی های صفحه پرکار واعجاز گونه 8سال دفاع مقدس است .

اخراجی ها، گردآوری موسی غیور / ارائه توسط: جعفر رزمی (فرمانده سپاه ناحیه شبستر)

کتاب حاضر، خاطرات سردار شهید حاج احد علافی (دایی) از دوران جنگ تحمیلی است. او از آغاز جنگ تحمیلی در جبهه حضور نداشت، از اعضای اطلاعات و عملیات غرب و جنوب کشور بود. در خلال جنگ مجروح شیمیایی شد و در سال 1382 به شهادت رسید. این خاطرات در شش فصل سازمان یافته است.

  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

نظرات  (۱)

  • نازنین مومن زاده
  • سلام .
    احسن .
    چه جالب نشست کتابخوان انوع و رنگ دفاع مقدسی و درکنارش تئاترمجسمه ای سرباز- و دکوری زیبا.
    موفق و موید  باشید

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.