اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

وبسایت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر به عنوان سایت رسمی اداره وظیفه نشر اخبار واطلاعات کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر ، حوزه نشر وانتشارات،برگزاری همایش های مختلف علمی وفرهنگی،اخبار استان در حوزه کتاب وکتابخانه،وهمچنین اخبار منتشره از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را بر عهده دارد.این وبسایت تحت نظارت اداره کل استان بوده واخبار واطلاعات درج شده در آن مستدل وقابل ارائه می باشد.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
کلمات کلیدی

29 امین پیام دبیر کل منتشر شد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۵۸ ب.ظ

یکشنبه19/02/1395

دبیرکل نهاد در بیست و نهمین یادداشت خود مطرح کرد؛
گزارشی از جدیدترین برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور 
به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز شنبه هجدهم اردیبهشت، در بیست و نهمین یادداشت‌ خود، ضمن ‌تبریک به مناسبت مبعث پیامبر اکرم(ص)، با اشاره به انتشار اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله گزینش آزمون سال 94 نهاد تا پایان اردیبهشت و خردادماه سالجاری، از امضای تفاهم‌نامه‌ای در خصوص حل و فصل اخذ سهم نیم‌درصد درآمدهای شهرداری‌های سراسر کشور، صدور احکام کارگزینی جدید پس از تصویب و ابلاغ قانون بودجه سال 95 از سوی مجلس شورای اسلامی، برطرف شدن مشکل جزئی پرداخت حق‌مرزی سال 94 کتابداران و همکاران مشمول این حق، تدوین ساختار سازمانی و تشکیلات تفصیلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از سوی هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور، آغاز ارتباط مستقیم با تمامی کتابخانه‌های عمومی کشور جهت رفع مشکلات آنها و همچنین استمرار برگزاری سلسله نشست‌های کتاب‌خوان در قالب طرح‌های کتاب‌خوان تخصصی، اختصاصی و پویش کتاب‌خوان مجازی خبر داد.

متن کامل یادداشت بیست و نهم دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شرح زیر است:

بنام آن که جان را حکمت آموخت

کتابداران و همکاران عزیز و گرامی

با اهداء سلام و احترام

قبل از هر سخنی مبعث پیامبر اکرم(ص)، رسول معرفت و محبت و عدالت را به همة شما همکاران عزیز تبریک می‏گویم و از خداوند متعال طلب می‏کنم تا به همة ما توفیق دهد که از درس‌های پیامبر اعظم(ص) بهره بگیریم و در راه سعادت و کمال فردی و اجتماعی گام برداریم و کمک کنیم تا جامعه‌ ما به جامعه‏ای الگو برای بشریت امروز که با دشواری‌ها و مشکلات فراوان مادی و معنوی و معرفتی دست به گریبان است تبدیل شود. ان شاء الله

اما چند نکته درباره نهاد

1- با تلاش فراوان همکاران معاونت برنامه‌‏ریزی، معاونت اداری - مالی، حراست و گزینش نهاد، کار تکمیل و بررسی مدارک مربوط به آزمون سال94 در مراحل پایانی است و امیدوارم فهرست اسامی پذیرفته‏شدگان در گزینش در دو گروه تا پایان اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری اعلام و حداکثر ظرف یک ماه پس از آن این عزیزان در نهاد مشغول به خدمت شوند. ان شاء اللّه

2- با لطف خداوند متعال و تلاش مسئولین سازمان شهرداری‌‏های کشور و نهاد کتابخانه‏ها‌، خوشبختانه در هفته‌های اخیر تفاهم‏نامه‏ای در جهت تحقق ماده 6 قانون نهاد و ماده 64 قانون الحاق موادی به قانون بودجه کشور مورد توافق قرار گرفت تا مشکل دیرپای نهاد در اخذ نیم درصد درآمدهای شهرداری‏های سراسر کشور به نحو مناسبی حل و فصل شود. 

بدیهی است همچنان مشکل عدم دراَمد برخی از شهرهای مناطق محروم در کشور صرفاً بر طبق ماده 18 قانون و از محل بودجة مرکزی نهاد و مازاد دیگر درآمدها حل خواهد شد.

3- همانطور که از طریق رسانه‏های گروهی اطلاع دارید همچنان هیچیک از دستگاههای دولتی به دلیل عدم تصویب و ابلاغ بودجه سال 1395 از سوی مجلس شورای اسلامی، مبادرت به صدور احکام کارگزینی جدید نکرده‏اند و این کار صرفاً پس از ابلاغ قانون بودجه و اعلام ضرایب مربوطه از سوی مراجع قانونی صورت می‏پذیرد. البته در نهاد نیز هرگونه افزایش حقوق و مزایا اولاً بر اساس قوانین مربوطه انجام می‏شود و ثانیاً زمان محاسبه حقوق و مزایای سال جدید از ابتدای سال خواهد بود.

ضمناً همکاران عزیز بدانند در سال جاری نیز مزایایی چون بهره‏وری و ... ادامه خواهد یافت امّا قطعاً به صورتی که عدالت اجرا شود و تبعیض میان شهرهای برخوردار و شهرهای نیمه برخوردار یا محروم صورت نگیرد. زیرا غیر از آنچه طبق مصوبات قانونی به مناطق محروم یا مرزی تعلق می‏گیرد در سایر دریافتها مانند دیگر دستگاه‏های اجرایی نباید میان کارکنان دستگاه‏ها تبعیض وجود داشته باشد.

همچنین تغییرات قابل توجهی در قرارداد کتابداران و همکاران عزیز انجمنی و روستایی در دست بررسی است که امیدوارم بزودی نتیجة آن در قراردادهای جدید این عزیزان صورت گیرد.

4- خوشبختانه با تلاش و فعالیت مسئولین ذیحسابی و مالی و اداری نهاد مشکل جزئی پرداخت حق مرزی سال 1394 برطرف شد و مجموع معوقات سال 1394 کتابداران و همکاران شهرهایی که طبق مصوبة دولت محترم مشمول این حق می‏شوند به زودی به حساب آنان واریز می‏گردد.

5- امّا مهمترین خبر آن که پس از حدود یک سال مشورت و همفکری و جلسات متعدد کارشناسی سرانجام ساختار سازمانی و تشکیلات تفصیلی نهاد در تمامی رده‏ها تهیه و طبق ماده 3 و تبصرة قانون تأسیس به تصویب هیأت امنای محترم نهاد و روز چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری به تأیید و امضای رئیس محترم هیأت امنای نهاد رسید و مشکل عدم تصویب نمودار سازمانی و تشکیلات تفصیلی نهاد در هیأت امنا که در چند سال اخیر مانع برخی اصلاحات و امور لازم در نهاد بود برطرف شد.

در اسرع وقت کارگروهی در نهاد وظیفة تطبیق وضع فعلی با ساختار و تشکیلات مصوب جدید را انجام داده و تمامی احکام و سلسله مراتب نهاد مطابق با این ساختار تجدید سازمان خواهد شد. ان شاء الله

6- پس از اتمام یک دورة کامل تماس حقیر با تمامی همکاران و کتابداران از 15 فروردین 1394 تا 15 فروردین 1395 برای تبریک تولد ایشان و برقراری موفق تماسها در بیش از 95% که مایة رضایت عمومی همکاران گردید، در سال جاری با بیش از 2200 کتابخانه نهاد تماس خواهم گرفت و از وضعیت و مشکلات اساسی آنها به طور مستقیم کسب اطلاع می‏کنم و بلافاصله با ابلاغ مشکلات مهم کتابخانه‏ها به معاونین و مدیران محترم نهاد، تلاش برای رفع مشکلات آغاز می‏شود.

امیدوارم به تدریج و ظرف سال جاری بسیاری از مشکلات کتابخانه‏ها از نظر منابع، تجهیزات، وضعیت سرمایش و گرمایش و .... برطرف شود. ان شاء الله 

7- خوشبختانه به همت کتابداران و همکاران نهاد و با همکاری عموم اهل کتاب و فرهنگ و مدیران و مسئولین شهری تا پایان سال 1394 مجموعاً 1250 نشست کتاب‏خوان در سراسر کشور برگزار گردید که باعث افتخار نهاد است.

در سال جاری علاوه بر ادامة نشست‏های کتاب‏خوان، نشست‏های کتاب‏خوان تخصصی، اختصاصی، و همچنین پویش کتاب‏خوان مجازی در دستور کار نهاد قرار گرفت که امیدوارم تمامی این برنامه‏ها که صرفاً با همت شما کتابداران و همکاران تلاشگر صورت می‏گیرد موجب ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور شود.

در برنامه‌های سال جاری آنچه مهم است برنامه‏ریزی با کمترین هزینه و بیشترین فایده است. بعنوان مثال آنچه از نشست‏های کتاب‏خوان کتابخانه‏ای انتظار می‏رود برگزاری جمع‏های چند نفره از اعضاء با محوریت کتابدار آن کتابخانه است که به راحتی قابل انجام است و نیاز به تشریفات و حتی مجوزهای معمول ندارد.

همچنین شرکت در پویش کتاب‏خوان مجازی که موضوعی است که امروزه با فناوری‏های جدید که معمولاً با گوشی‏های همراه کتابداران و همکاران و اعضاء قابل حصول است. انتظار این خدمتگزار کوچک شما آن است که از هر طریق در ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی سهمی داشته باشید و امیدوارم علاوه بر آثار محسوس در جامعة کشور عزیزمان، از اجر معنوی نیز برخوردار گردید.

                                                                                                                      و من اللّه التوفیق
                                                                                                                     علیرضا مختارپور
                                                                                                                           دبیرکل

  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.