اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

وبسایت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر به عنوان سایت رسمی اداره وظیفه نشر اخبار واطلاعات کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر ، حوزه نشر وانتشارات،برگزاری همایش های مختلف علمی وفرهنگی،اخبار استان در حوزه کتاب وکتابخانه،وهمچنین اخبار منتشره از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را بر عهده دارد.این وبسایت تحت نظارت اداره کل استان بوده واخبار واطلاعات درج شده در آن مستدل وقابل ارائه می باشد.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
کلمات کلیدی

بیست و هشتمین یادداشت دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شد

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۵:۲۶ ب.ظ

شنبه03/11/1394

بیست و هشتمین یادداشت دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شد

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر وبه نقل ازروابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز شنبه سوم بهمن، در بیست و هشتمین یادداشت‌ خود، ضمن اشاره به برگزاری موفق امور فرهنگی و اداری و اجرایی نهاد، گزارشی از شروع به کار کمیته بررسی مدارک و بومی بودن قبول‌شدگان آزمون استخدامی نهاد، اصلاح آیین‌نامه اجرایی صندوق پس‌انداز کارکنان و کتابداران نهاد و موانع اجرایی بهره‌مندی کتابداران مناطق مرزی، مطالبی را در خصوص بودجه 1395 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارائه کرد.
متن کامل یادداشت بیست و هشتم دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را در ادامه مطلب می خوانیم:

بنام آن که جان را روشنی داد

کتابداران و همکاران عزیز و گرامی

با اهداء سلام و احترام

فرا رسیدن ماه بهمن، ماه پایان دوران طولانی ستم‌ شاهی پهلوی و ماه طلوع فجر استقلال و آزادی و آغاز دوران شکوهمند جمهوری اسلامی ایران را به تمامی شما فعالان و خدمتگزاران فرهنگی کشور تبریک می‌گویم.

برای اکثر شما عزیزان که خوشبختانه آن دوران سیاه و سرکوب رژیم طاغوتی و وابسته را از نزدیک شاهد نبوده‌اید تنها آثارفرهنگی مانند کتاب و نشریات و فیلم‌ها و همچنین افرادی که سختی‌ها و شکنجه‌های آن روزگار را با ذره ذره وجودشان حس کرده‌اند می‌تواند روزنة آشنایی و درک باشد.

و البته نسل جوان و نوجوان کشور با مشاوره و راهنمایی شما با این حقایق تاریخی آشنا خواهد شد و قدر استقلال و آزادی کشور خود را خواهد دانست. یقین دارم امسال تمامی شما عزیزان با شورو شوقی بیشتر در برپایی جشن پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت و فعالیت می‌کنید و انشاءالله همه با هم در راهپیمایی شکوهمند و افتخارآفرین بیست و دوم بهمن ماه شرکت و با امام راحل (قدس سره)، مقام معظّم رهبری، و آرمانهای بلند انقلاب اسلامی تجدید عهد خواهیم کرد.

امّا چند نکته دربارة نهاد:

1-  با عنایت خداوند متعال امور فرهنگی و اداری و اجرایی نهاد به سمت بهبود هر چه بیشتر پیش می‌رود.

برگزاری بیش از 320 نشست کتاب‌خوان، تجهیز کتابخانه‌ها، ارسال کتب جدید، برگزاری برنامه‌های فرهنگی مرتبط، حضور برخی کتابداران در مدارس، ‌مساجد، مهدهای کودک و... از جمله فعالیت‌های ارزندة شما عزیزان است که امیدواریم خداوند این خدمات را بپذیرد و اجر و تأثیر بر یکایک این زحمات قرار دهد.

2- کمیتة بررسی مدارک و بومی بودن قبول شدگان آزمون استخدامی از هفته گذشته شروع به کار کرد و تاکنون پروندة 6 استان بررسی شده که نتیجة این بررسی‌ها به این قرار است:

الف) 40 پرونده از نظر صحت مدارک و بومی بودن مورد تآیید قرار گرفت و افراد مربوطه به گزینش معرفی شدند.

ب) یک نفر از پذیرفته شدگان علمی از خدمت در نهاد انصراف دادند.

ج) 9 داوطلب به دلیل اثبات عدم بومی بودن از فهرست حذف شدند که به ترتیب نمرات کسب شده نفرات بعدی جایگزین شدند که بلافاصله از ایشان درخواست ارسال مدارک شد تا در صورت تأیید مدارک و اثبات بومی بودن به گزینش معرفی شوند. بدین ترتیب تاکنون برای ده نفر (ردیفهای ب و ج) جایگزین تعیین شد.

رسیدگی به دیگر پرونده‌ها در کمیته ادامه دارد.

3- با اصلاح آیین‌نامة اجرایی صندوق پس انداز کارکنان و کتابداران نهاد تاکنون همکارانی که با نهاد قطع همکاری می‌کردند تنها دو درصد حق عضویت خود را دریافت می‌کردند امّا از این پس از این همکاران علاوه بر دو درصد حق عضویت خود، سه درصد سهم نهاد که هر ماه به ذخیرة آنان افزوده می‌شد را نیز دریافت خواهند کرد.

4- امّا دربارة بحث بودجه 1395 نهاد چند نکته قابل ذکر است:

الف) افزایش دوازده درصدی بودجه نهاد در لایحة پیشنهادی بودجه مورد تعجب همکاران و برخی رسانه‌های گروهی قرارگرفت که البته نظر نهاد در این خصوص به مسئولین محترم دولتی و نهادهای ذیربط و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی منعکس شد.

برخی از اعضای هیأت امنای نهاد نیز مجدّانه درصدد رسیدگی به این موضوع می‌باشند.

ب) براساس مذاکراتی که با سطوح تصمیم‌گیری در سازمان‌ها و نهادهای ذیربط صورت گرفته راه‌های متعددی برای جبران این موضوع بررسی و مورد توافق قرارگرفته است که نتیجه این توافقات را در موقع مناسب به اطلاع شما عزیزان خواهم رساند.

ج) همانطور که در سال گذشته بدون آن که بودجه نهاد افزایش داشته باشد و حتی تا خرداد 1394 بدون اعمال ماده 64 (مربوط به نیم درصد) نهاد با انضباط مالی و همت مشاوران و معاونان خود توانست بهبود قابل توجهی درحقوق و مزایای کتابداران نهادی، انجمنی، روستایی و خدماتی صورت دهد، از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی خاصی برای بهبود وضعیت در سال 1395 طراحی و مقدمات اجرایی و حتی منابع مالی آن پیش‌بینی شد که بر این اساس به شما کتابداران و همکاران اطمینان کامل می‌دهم که اولاً به هر میزانی که براساس مصوبة مجلس شورای اسلامی حقوق دریافتی کارکنان دولت(به طور عموم) افزایش یابد به همان میزان حقوق و دستمزد همکاران نهاد افزایش می‌یابد.


ثانیاً تمامی مزایایی که طبق قانون و بر اساس مصوبات داخلی نهاد قابل افزایش به میزان دریافتی همکاران باشد پرداخت خواهد شد.

ضمناً با معافیت مالیاتی که بر اساس پیشنهاد دولت محترم و تصویب مجلس محترم صورت خواهد گرفت طبیعتاً میزان دریافتی همکاران بهبود خواهد یافت.

بنابراین کتابداران و همکاران عزیز مطمئن باشند که سال 1395 سال بهتری نسبت به سالهای قبل از نظر معیشت خواهد بود بود. انشاءالله 

5- با تلاش همکاران معاونت اداری- مالی نهاد موانع اجرایی بهره‌مندی همکاران مناطق مرزی برطرف شد و فوق‌العاده مناطق مرزی (بر اساس شهرها و مناطق مصوب دولت) از ابتدای سال 1394 برای همکاران این نوع مناطق محاسبه و پرداخت خواهد شد.

استدعای این خدمتگزار کوچک شما که همة توان خود را برای بهبود وضعیت معیشتی و ارتقاء سطح خدمات نهاد به کارگرفته از شما عزیزان آن است که به خداوند متعال توکّل کرده و با دعای خیر برای همة خدمتگزاران این کشور اسلامی، با اتّحاد، همدلی، صبر و امید به خادمان خود اعتماد داشته باشید و از خداوند متعال بخواهید تا ما را در تحقق آنچه برای بهبود امور فرهنگی و معیشتی و اداری نهاد در سراسر کشور درنظر داریم یاری فرماید. ان شاءالله
  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.