اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

وبسایت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر به عنوان سایت رسمی اداره وظیفه نشر اخبار واطلاعات کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر ، حوزه نشر وانتشارات،برگزاری همایش های مختلف علمی وفرهنگی،اخبار استان در حوزه کتاب وکتابخانه،وهمچنین اخبار منتشره از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را بر عهده دارد.این وبسایت تحت نظارت اداره کل استان بوده واخبار واطلاعات درج شده در آن مستدل وقابل ارائه می باشد.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
کلمات کلیدی

266 امین نشست کتابخوان برگزار شد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۳ ب.ظ

جمعه27/09/1394

دویست و شصت و ششمین نشست «کتاب‌خوان» با حضور جمعی از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در شهرستان شبستر استان آذربایجانشرقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شبستر، همزمان با روز پژوهش و هفته وحدت حوزه و دانشگاه دویست و شصت و ششمین نشست «کتاب‌خوان» روز چهارشنه بیست و پنجم آذر با حضور جمعی از طلاب حوزه علمیه خواهران، مسئولان شهرستان، کتابداران و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی شیخ محمود شهر شبستر در استان آذربایجانشرقی برگزار شد.

در این نشست هشت تَن به معرفی و ارائه کتاب‌های خوانده شده خود پرداختند که خلاصه‌ای از کتاب‌های ارائه شده به شرح زیر است:

مسأله حجاب، نوشته شهید مطهری/ ارائه توسط: رویا آخوندی (طلبه حوزه علمیه خواهران)

این کتاب در واقع حاصل سلسله بحثها و درسهایی بوده که توسط استاد شهید در جلسات انجمن اسلامی پزشکان القاء شده و متضمن پنج بخش است. در بخش اول تاریخچه حجاب در قوم یهود، ایران باستان، جاهلیت عرب و هند مورد بررسی واقع شده است. در بخش دوم علت پیدا شدن حجاب در میان اقوام و ملل گوناگون و نظریات متنوع در این باب (ریاضت و رهبانیت، عدم امنیت، استثمار زن، حسادت مرد و ...) طرح و نقد شده است. بخش سوم به تبیین فلسفه پوشش در اسلام از ابعاد و جوانب مختلف اختصاص یافته است. در بخش چهارم به ایرادها و اشکالهایی که بر اصل حجاب و پوشش از سوی مخالفان حجاب گرفته می شود پاسخ های مستدل و منطقی داده شده است. در بخش پایانی کتاب، اصل حجاب و حدود آن با عنایت به آیات و روایات و سیره مسلمین به طور مفصل مورد بحث و بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است این کتاب نقش اساسی در خنثی کردن سیاست ترویج بی حجابی رژیم پهلوی داشته است.

آزادی معنوی، نوشته شهید مطهری/ ارائه توسط: رقیه زمانی (طلبه حوزه علمیه خواهران)

ین کتاب اولین بار در سال 1365 مشتمل بر سیزده سخنرانی استاد منتشر شده و سپس در چاپ نوزدهم با افزودن دو سخنرانی دیگر تجدید چاپ شد. «گفتارهای معنوی» پس از چند چاب از سوی ناشر به «آزادی معنوی» تغییر نام داد و تاکنون بیش از 52 بار چاپ شده است. محور اصلی همه‌ی گفتارهای این کتاب مساله‌ی خودسازی، تزکیه‌ی نفس و در یک کلمه «انسان شدن» است. که به طور اختصار به محتوای هر فصل اشاره می‌شود.

امام زمان (عج) از تولد تا رجعت ، نوشته علی نظری منفرد/ ارائه توسط: زینب پیرمحمدیان (طلبه حوزه علمیه خواهران)

این کتاب تحلیلی است از غیبت و ظهور حضرت مهدی (عج) و حکومت جهانی آن حضرت و بیان شمه ‏ای از احوال ایشان. کتاب حاضر مشتمل بر 14 فصل می‏باشد. در فصل اول کلیاتی راجع به ضرورت وجود امام معصوم ارایه شده است. در فصل دوم نصوص و اخبار مربوط به حضرت مهدی آمده است. در فصل سوم لزوم اعتقاد به مصلح موعود بیان گردیده است. در فصل‏های چهارم تا هشتم احوال حضرت مهدی در عصر غیبت صغری و کبری بیان شده است. در فصلهای نهم و دهم فلسفه انتظار و وضعیت جهان قبل از ظهور تبیین گردیده است. در فصلهای 11 و 12 علائم ظهور و وقایع مقارن ظهور بررسی شده است. در فصلهای 13 و 14 تصویری از حکومت جهانی حضرت مهدی و عصر رجعت ارائه گردیده است.

مردی در تبعید ابدی، نوشته نادر ابراهیمی/ ارائه توسط: سولماز مرحمتی (مدرس حوزه علمیه خواهران)

از روزگاران قدیم میان استدلالیون (فلاسفه) و اهل دل (عرفا) دعوا بر سر راه رسیدن به خدا وجود داشت.

«ملاصدرای شیرازی» یا همان «محمد» صمیمی کتاب مردی در تبعید ابدی، کسی است که راه بینابینی را برگزید. راهی که دل می رود و عقل می پذیرد.

محمد بن ابراهیم صدرالدین شیرازی تنها پسر خانواده بود و از نظر پدرش که عالمی سرشناس بود، او لوس بار آمده بود! محمد با سخت کوشی و تحمل سختی های بسیاری که دانستن آنها نیز رنج آور است، توانست در سنین جوانی، در عقل و بحث شهره ی شهر شود؛ تا جایی که عالمان و استادان به او رشک می بردند.

ملاصدرا هرگز از مباحثه و جدل خسته نمی شد و مشکلی نبود که نشکافد!

نادر ابراهیمیداستان «مردی در تبعید ابدی» را بر اساس زندگی این فیلسوف بزرگ نوشته است. انتشارات روزبهان آن را به چاپ رسانده است.

ویژگی این کتاب آن است که در حین آنکه رمانی پرکشش را می خوانید، پاسخ بسیاری از پرسش های ذهنتان را از میان سخنان ملاصدرا درمیابید!

جاذبه و دافعه حضرت علی (ع)، نوشته شهید مطهری/ ارائه توسط: میرمحسن موسوی (کتابدار کتابخانه عمومی شیخ محمود)

کتاب جاذبه و دافعه علی(ع) یکی از آثار ارزشمند استاد بزرگوار شهید مرتضی مطهری است. این کتاب مذهبی یکی از کتاب هایی است که می تواند برای تبلیغ مذهب شیعه و بیان فضایل امام علی(ع) مورد استفاده قرار گیرد.

این اثر برجسته استاد مطهری مانند تمامی آثار این استاد بزرگ خواندنی و زیباست.

استاد مطهری در این کتاب در پی اثبات این نکته است که علی(علیه السلام) شخصیتی دو نیرویی بوده است و هر کس که بخواهد در مکتب او پرورش یابد، باید همچون علی بن ابیطالب (علیه السلام) از جاذبه و دافعه برخوردار باشد. استاد البته به بیان ضرورتِ جاذبه و دافعه بسنده نمی کند؛ بلکه علاوه بر این، تلاش می کند کیفیت جاذبه و دافعه را نیز روشن نماید.

خدمات متقابل ایران و اسلام، نوشته شهید مطهری/ ارائه توسط: هادی محسنی بدل آبادی (رئیس شهرستان کتابخانه های عمومی شبستر)

در این کتاب شهید مطهری، خدمات متقابل اسلام و ایران در سه بخش به پرسش از نسبت اسلام و ایران به تفصیل پاسخ می‌دهند. این سه بخش عبارتنداز: یک. اسلام و مسأله ملیت، دو. خدمات اسلام به ایران و سه. خدمات ایران به اسلام این کتاب همچنین مجموعه‌ایست غنی از انواع تحقیقات تاریخی صورت گرفته در حوزه وضعیت قبل و بعد حمله اعراب به ایران. استاد مطهری به نقل از منابع تاریخی معتبر انواع ادیان و مذاهب رایج در ایران قبل اسلام را طرح و بررسی می‌نمایند و وضعیت ایران را از ابعاد مختلف اجتماعی، خانوادگی و اخلاقی مورد بررسی قرار می‌دهند و از این راه به برخی شبهات و مشهوراتی که در این زمینه مطرح می‌شود، می‌پردازند. مطالعه این کتاب می‌تواند بینش جامعی از شرایط ایران و ایرانیانقبل و بعد اسلام، نحوه تعامل ایرانیان با دین اسلام، تاثیرات اسلام بر جامعه ایران و خدمات ایرانیان به اسلام به خواننده بدهد.

بخوان برای زندگی، نوشته ویلیامز پت/ ارائه توسط: شهلا احمدیان (کتابدار کتابخانه عمومی خامنه)

آیا تا به حال با خود فکر کرده اید نیاز دارم بیشتر بخوانم، اما نمی دانستید چطور و از کجا آغاز کنید. «بخوان برای زندگی» عشق شما به خواندن را شعله ای دوباره می بخشد و نشان تان می دهد که چگونه در کنار همه ی گرفتاری های روزمره، خواندن را در اولویت قرار دهید. منظور، پیدا کردن زمان های بیکاری و خستگی نیست: هدف غنی ساختن زمان با کتاب است. کتاب ها سطح زندگی شما را در هر زمینه ای که تصور کنید ارتقا می بخشند.

گلشن راز، نوشته شیخ محمود شبستری/ ارائه توسط: حسین آرمین (روابط عمومی اداره کتابخانه های شبستر)

مثنوی گلشن راز مهم‌ترین و مشهورترین اثر منظوم محمود شبستری است که در بردارندهٔ اندیشه‌های عرفانی وی می‌باشد. با وجود حجم اندکش، این کتاب یکی از یادگارهای پرارزش و بلندنام ادبیات عرفانی کهن فارسی است، که در آن بیان مفاهیم صوفیانه با شور، شوق، و روانی ویژه‌ای همراه‌گردیده است. مطابق شیوه معمول عطار و مولانا، در این‌جا نیز، از حکایات و تمثیلات برای بیان و عرضهٔ مؤثر معانی عرفانی و حکمی استفاده شده است.

سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند و در جلساتی که در فضایی صمیمی و با محوریت کتاب برگزار می‌شود، افراد شرکت‌کننده تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی به اشتراک می‌گذارند.

  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.