اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

وبسایت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر به عنوان سایت رسمی اداره وظیفه نشر اخبار واطلاعات کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر ، حوزه نشر وانتشارات،برگزاری همایش های مختلف علمی وفرهنگی،اخبار استان در حوزه کتاب وکتابخانه،وهمچنین اخبار منتشره از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را بر عهده دارد.این وبسایت تحت نظارت اداره کل استان بوده واخبار واطلاعات درج شده در آن مستدل وقابل ارائه می باشد.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
کلمات کلیدی

یادداشت25ام دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۲ ب.ظ

سه شنبه02/04/1394

علیرضا مختارپور، دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در یادداشت بیست و پنجم خود ضمن اشاره به برگزاری اوّلین نشست برنامه فرهنگی و محتوا محور "کتاب خوان" در تهران و تاکید بر برگزاری صدها نشست معرّفی کتاب و کتابخوانی در شهرهای مختلف کشور بر اساس دستورالعمل های ابلاغی آتی، از  تحقق اوّلین مرحله از وصول مطالبات نهاد برای برطرف کردن مشکلات نهاد در تمامی حوزه ها خبر داد.

به نام آنکه جان را روشنی داد

 

کتابداران و همکاران عزیز و گرامی
با اهداء سلام و احترام


فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ماه عبادت و خودسازی و کسب ذخیره های معنوی و عبادی را به شما عزیزان تبریک می گویم و امیدوارم ضمن انجام فعّالیّت‌های جاری در انجام عبادات و تکالیف واجب و مستحب این ماه مبارک موفّق باشید.


همچنین یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدّس و بخصوص شهدای غوّاص که پیکر مطهّرشان در روزهای اخیر در دریای ملّت حماسه ساز ایران موج آفرین شد و برای همیشه در تاریخ دفاع و حماسه این ملّت جاودان گردید گرامی می دارم.


اما چند نکته درباره نهاد :
۱. به لطف الهی اوّلین نشست برنامه فرهنگی و محتوا محور "کتاب خوان" در تهران برگزار شد و مورد استقبال بسیار گرم اهالی فرهنگ و ادب و کتاب و کتابخوانی قرار گرفت. در روزهای آتی دستورالعمل و ضوابط برگزاری این نشست ها به تمامی استان‌ها ابلاغ خواهد شد تا بلافاصله مورد اجرا قرار گرفته و بزودی شاهد برگزاری صدها نشست معرّفی کتاب و کتابخوانی در شهرهای مختلف کشور باشیم و امیدوارم این حرکت تأثیر بسزایی در ترویج کتابخوانی داشته باشد.


۲. به لطف الهی و با مصوّبه بسیار مؤثّر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در تحقّق نیم درصد درآمدهای شهرداری های سراسر کشور و با همکاری و همدلی صمیمانه مسئولین مربوطه در وزارت امور اقتصاد و دارایی، 
خزانه داری کل کشور، اوّلین مرحله از وصول مطالبات نهاد در حال محقّق شدن است بدین ترتیب راه حل مشکلات نهاد در تمامی حوزه ها از جمله:


الف) تکمیل کتابخانه های در دست تکمیل (صرفاً برای پروژه‌هایی که بیش از ۷۵% پیشرفت داشته اند)
ب) تعمیرات لازم در تأسیسات و تجهیزات کتابخانه ها
ج- انجام برنامه های فرهنگی مصوّب
د- تأمین امور رفاهی و پرداخت‌هایی همچون هزینه مهد کودک، اضافه کار، ایاب و ذهاب، حقّ مأموریّت و... و تمام یا بخشی از هزینه های پرسنلی
هـ - خرید و نگهداری تجهیزات و وسایل مورد نیاز اداری، رایانه ای، تأسیساتی، و...


گشوده می شود.


البته برای اثبات قانونمندی و دقّت در نحوه هزینه  کرد این مبالغ بخشنامه هایی تهیّه و به تمامی مدیران کل استان‌ها ابلاغ شده تا مصرف این بودجه صرفاً با ارائه برنامه و مستندات توجیهی از سوی هر استان و پس از تصویب و ابلاغ توسط ستاد مرکزی نهاد صورت گیرد.


بدیهی است اینجانب و تمامی معاونین و مدیران ستادی و استانی خود را موظّف به رعایت قانون، رعایت 
صرفه جویی، پرهیز از مصارف غیر ضرور و استفاده از این بودجه در استان مربوطه می دانیم و با هر گونه تخلّف از روند فوق به شدّت و سرعت برخورد قانونی خواهد شد.


۳. خوشبختانه برنامه خرید کتاب به انتخاب کتابداران از محلّ صرفه جویی عدم شرکت در نمایشگاه کتاب به خوبی صورت گرفت و دستور خرید کتب انتخاب شده صادر شد. با توجه به استقبالی که از این طرح صورت گرفت بزودی و با اصلاح برخی نقائص و ضعف ها، این برنامه با کتب جدید و عناوین بیشتر تکرار خواهد شد.


۴. مجدّداً ضمن تشکّر از همراهی ها و همدلی ها و همکاری های شما عزیزان استدعا دارم با نظرات، انتقادها و پیشنهادات خود این خدمتگزار کوچک و همکارانم را در اداره بهتر نهاد یاری دهید و با صبوری و شکیبایی خود فرصت تحقق شرایط بهتر و مطلوبتر را فراهم نمایید.

 

                                                                                                                    و من الله التوفیق
                                                                                                                   علیرضا مختارپور
                                                                                                                          دبیرکل"


  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.