اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

وبسایت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر به عنوان سایت رسمی اداره وظیفه نشر اخبار واطلاعات کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر ، حوزه نشر وانتشارات،برگزاری همایش های مختلف علمی وفرهنگی،اخبار استان در حوزه کتاب وکتابخانه،وهمچنین اخبار منتشره از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را بر عهده دارد.این وبسایت تحت نظارت اداره کل استان بوده واخبار واطلاعات درج شده در آن مستدل وقابل ارائه می باشد.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
کلمات کلیدی

یاداشت21ام دبیر کل

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۰۷:۲۴ ب.ظ

17/12/1393یکشنبه

یادداشت21دبیر کل محترم کتابخانه های عمومی کشور منتشر شد در این پیام می خوانیم:

 به نام آنکه جان را روشنی داد       


Image result for ‫علی رضا مختارپور‬‎پس از گذشت یک دهه از فعالیّت نهاد کتابخانه های عمومی کشور به صورت نهاد عمومی غیردولتی و فراز و نشیب های متعدّدی که در طول این دهه بر این نهاد، کتابداران، و همکاران نهاد گذشته است فرصت مناسبی برای بازنگری به گذشته و کسب تجربه ها و عبرت ها برای حرکتی نو به سوی آینده فراهم است.
 در اوّلین روز از یازدهمین سال تصویب قانون تأسیس و اداره نهاد کتابخانه های عمومی نکاتی را با شما کتابداران عزیز نهادی، مشارکتی، انجمنی، روستایی و همکاران ستادی، اداری و عزیزان خدماتی نهاد در میان می گذارم.
 خدا را سپاس می گذارم که در جامعه ای زندگی می کنیم که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و جانشین بر حقّ آن امام راحل یعنی مقام معظّم رهبری قبل از هر عنوان سیاسی و اجتماعی به عنوان متفکّر، فقیه، عالم دینی و اهل کتاب و کتابخوانی شهره عام و خاصّ اند.
 کیست که صدها اشاره و پیام و توصیه مقام معظّم رهبری نسبت به مطالعه کتاب و رونق و رواج کتابخوانی را ندیده یا نشنیده باشد. کافی است به همین پیام مبارک و پرمحتوای اخیر در تجلیل از خانواده شهید شفیعی که ماندگاری نام و یاد شهید عزیزشان را در تأسیس کتابخانه متجلّی کردند دقّت شود.
 جای افتخار و مباهات برای همه اهل کتاب و کتابداران و کتابخوانی است که مطالعه و کتاب چنین جایگاه رفیعی در نظام جمهوری اسلامی یافته است. 
1- قبل از هر چیز لازم می دانم از همه عزیزانی که در سطوح مختلف کتابداری، فرهنگی، اداری، پشتیبانی و خدماتی از زمان تأسیس اداره کتابخانه های عمومی در سال 1344 تا کنون و خصوصاً در دوران شکوهمند جمهوری اسلامی ایران در این عرصه خدمت کرده اند تشکّر و قدردانی کنم و از خداوند متعال برای تمامی آنان آرزوی سلامتی و توفیق داشته باشم.
 همچنین از تمامی مشاوران، معاونین و مدیران کلّ ستاد در مرکز و استانها که در طول 9 ماهه اخیر با تحمّل سختی ها و زحمات بسیار زمینه های موفقیّت های به دست آمده را فراهم کردند صمیمانه تشکّر کنم.
 2- وظیفه و ماموریّت اصلی نهاد ترویج کتابخوانی و ارائه خدمات کتابخانه ای به جامعه خصوصاً نسل جوان و فرهنگ دوست کشور است. بنابراین تمامی جهت گیری های تامین نیروی انسانی ، تهیه کتب  و منابع کتابخانه ای می باید در جهت همین هدف تنظیم شود و تنها زمانی می توان از عملکرد نهاد اعلام و ابراز رضایت کرد که اولاً کتابخوانی در سطح کشور با رونق روبرو شود و ثانیاً ارائه خدمات کتابخانه ای به اعضای کتابخانه ها از نظر کمیّ و کیفی به سطح مطلوب برسد.
 3- شک نیست که امروزه مهمترین سرمایه در امور فرهنگی- اجتماعی هر کشوری نیروی انسانی متخصّص، آموزش دیده و با تجربه در هر حوزه کاری است. متأسّفانه در طول دهه گذشته کتابداران عزیز در سطح کشور با تنگناها و محرومیّت هایی روبرو بوده اند لذا یکی از مهمترین اولویّت های دوره جدید رسیدگی به وضع حقوقی و معیشت این عزیزان بود و بحمدالله در طول 9 ماه گذشته تلاش هایی برای بهبود این وضعیّت صورت گرفت که آثار آن غیر قابل انکار است. با توجه به اینکه هنوز سطح بهره مندی کتابداران تا مطلوب فاصله دارد این تلاش ها در سال آتی با قوّت و همّت بیشتر ادامه خواهد یافت تا ضمن تثبیت امنیت شغلی، وضعیت معیشتی کتابداران به وضع مطلوب نزدیک تر شود.
 4- رسیدن سطح اداره و خدمات رسانی کتابخانه ها به درجه مطلوب نیازمند بهره گیری از خرد جمعی و خصوصاً دانش و تجربه اساتید و کارشناسان برجسته علم کتابداری و دانش اطّلاع رسانی در سطح کشور است. خوشبختانه در حال حاضر علاوه بر عضویّت دو تن از بانوان استاد این رشته در هیأت امنای نهاد کتابخانه ها، طیف گسترده ای از اساتید عزیز در امر برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره کتابدار با نهاد کتابخانه ها همکاری دارند که وظیفه خود می دانم از حسن نظر و توجّه و همکاری ایشان صمیمانه قدردانی، و تصریح کنم که تمامی فعالیتّهای نهاد به تدریج و در تمامی سطوح باید متکّی و مستند به آگاهی، دانش و تجربه تخصّصی گردد.
 5- آنچنانکه در طول 9 ماه اخیر به روشنی و به نحو مکرّر اعلام و تأکید شد رابطه مدیران و کارشناسان و کتابداران و تمامی همکاران با توجّه به تعالیم دین مبین اسلام، و توصیه های مدیریّتی رهبر معظّم انقلاب اسلامی و همچنین اخلاق حرفه ای باید بر اساس احترام متقابل، تکریم خدمتگزاران به فرهنگ، احترام به اعضای کتابخانه ها و در یک کلام روابط انسانی و فرهنگی تنظیم و استوار شود .
 هیچ مسئولیّت و عنوان شغلی توجیه گر روابط یکسویه، تحکّم آمیز و خدای نکرده همراه با تبعیض و انشاءالله فضای صمیمی و محبّت آمیز میان تمامی کتابداران، همکاران، مدیران و کارشناسان در تمامی سطوح برقرار خواهد شد.
 6- از تمامی همکاران و کتابداران عزیز درخواست می کنم تا در ثبت خاطرات و تجربیّات خود کوشا باشند و بدانند از طریق همین نوشته ها و انتقال و تبادل تجربیّات، مسیر بهره گیری همکاران از دانش و تجربه شما فراهم می شود. تقدیر از برگزیدگان دوّمین دوره خاطره نویسی که امروز شاهد آن هستیم نشانه توجّه و اهمیّت این مقوله است تا این رسم ماندگار شود که هر ساله سالروز تأسیس نهاد کتابخانه ها با مرور خاطرات شما عزیزان همراه گردد. البتّه به پاس تلاش صادقانه و صمیمانه کتابداران هدیه ای به تمامی کتابداران نهادی، انجمنی، روستایی، همکاران و نیروهای عزیز خدماتی در سراسر کشور اهداء خواهد شد.
 7- در پایان خدای متعال را شاکرم که توفیق خدمتگزاری در عرصه کتاب و کتابخوانی را نصیبم گردانید و به شکرانه این توفیق است که خود راخادم، دوست صمیمی و خدمتگزار تمامی کتابداران و همکاران و کتابخوانان این کشور می دانم و از تمامی شما چه کتابداران و همکاران فعلی و چه همکاران و کتابدارانی که در آزمونی که در نیمه اول سال 1394 برگزار می گردد به نهاد می پیوندند صمیمانه استدعا می کنم تمامی همّت و توان و آگاهی خود را برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به جامعه کتابخوان کشور به کار گیرید.
 با آرزوی سلامت و سعادت برای همه شما عزیزانم
  
 

و من الله التوفیق
 علیرضا مختارپور
 دبیرکل

  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.