اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر می باشد.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

وبسایت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر به عنوان سایت رسمی اداره وظیفه نشر اخبار واطلاعات کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر ، حوزه نشر وانتشارات،برگزاری همایش های مختلف علمی وفرهنگی،اخبار استان در حوزه کتاب وکتابخانه،وهمچنین اخبار منتشره از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را بر عهده دارد.این وبسایت تحت نظارت اداره کل استان بوده واخبار واطلاعات درج شده در آن مستدل وقابل ارائه می باشد.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
کلمات کلیدی

معاون استاندار: تعداد کتابخانه های آذربایجان شرقی در شان این استان نیست

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر | چهارشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۵۲ ق.ظ

چهار شنبه01/11/1393

در جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر وتبریز در محل استانداری صورت گرفت:

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه 134 باب کتابخانه در این استان وجود دارد، گفت: این تعداد کتابخانه در شان استانی که مهد فرهنگ و آموزش نامیده می شود،؛ نیست.

کاشانی فرماندار شبستر:شاخصه فرهنگی شهرستان شبستر کتابخانه های آن است.

سعید شبستری خیابانی عصر روز سه شنبه در جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر وتبریزبا اشاره به اینکه تعداد مراکز آموزشی و کتابخانه ها یکی از شاخص های مورد ارزیابی برای توسعه یافتگی کشورها است، افزود: متاسفانه تعداد کتابخانه های استان متناسب با نیاز جامعه نیست.

وی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور به دلیل وجود تحریم ها و کاهش درآمدهای ارزی، نباید برای انجام کارهای فرهنگی به منابع دولتی تکیه کرد و ضروری است از ظرفیت های خیران و عموم مردم بهره مند شد.

شبستری خیابانی با اشاره به تشکیل انجمن خیران کتابخانه ساز برای نخستین بار در این استان، از تمام خیران به خصوص خیران مدرسه ساز خواست در جهت افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ساخت کتابخانه متولیان امر را یاری کنند.

وی گفت: شهرداری تبریز موظف شده در تمام مناطق شهری یک باب کتابخانه تاسیس کند که امیدواریم عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شود.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: از 134 باب کتابخانه موجود در استان، 103 باب نهادی، 30 باب مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است.

حسن خدایی افزود: دو میلیون و 298 هزار و 27 جلد کتاب در این کتابخانه ها وجود دارد که به طور میانگین به ازای هر 10 نفر شش جلد کتاب موجود است.

وی تعداد اعضای کتابخانه های استان را 120 هزار و 474 نفر برشمرد و گفت: در شش ماه نخست سال جاری یک میلیون و 528 هزار و 51 جلد کتاب به امانت برده شده است.

خدایی با اشاره به ایجاد 26 ایستگاه مطالعه کتاب در استان افزود: 222 هزار و 642 جلد کتاب در این مراکز توزیع شده که از این تعداد 109 هزار جلد پس از مطالعه به ایستگاه بازگشت داده شده است.

وی با اشاره به اینکه مراحل قانونی انجمن خیران کتابخانه ساز استان به اتمام رسیده است، ادامه داد: امیدواریم با فعال شدن این انجمن بیش از پیش شاهد اقدامات مهم و اساسی توسط خیران در خصوص احداث، تعمیر و تجهیز کتابخانه ها و افزایش اهدای کتاب در استان باشیم.

وی با اشاره به احداث هشت باب کتابخانه در استان، افزود: این کتابخانه ها در زمینی به مساحت دو هزار و 150 متر مربع در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.

در ادامه کاشانی فرماندار شبستر ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای کتابخانه های شهرستان شبستر آن را ارزشمند ودر خوردانسته وخواستار کمک ومساعدت مسئولین استانی در امر گسترش کتاب وکتابخوانی شد.وی در قسمت دیگری از صحبتهای خود با اشاره به راه اندازی انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان شبستر این حرکت را قدمی مؤثر در این رابطه قلمداد کرده وافزود:امید است با حضور خیرین کتابخانه ساز شهرستان شبستراین شهرستان شاهد رشد وشکوفایی فرهنگی در عرصه های کتاب وکتابخوانی باشد.وی همچنین به کمکیک میلیاد تومانی خیرین در 9ماه اخیر به کتابخانه های شهرستان شبستر از باب اهدای زمین،تجهیزات وساخت کتابخانه نیز اشاره واز همه این عزیزان در این عرصه تشکر وقدردانی کرد.وی در قسمت دیگری از سخنان خود شاخصه فرهنگی شهرستان شبستر را کتابخانه های آن توصیف کردوگفت:انشاأ...با نقشه راهی که مسئول اداره کتابخانه های شهرستان برای افزایش کتاب وکتابخانه در شهرستان ترسیم کرده اند تا پایان سال94تعداد کتابخانه های این شهرستان را به عدد20برسانیم.

 

  • اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.